treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0

Dama w turbanie - portret

Pesne Antoine

1. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na rzeźbioną dekorację przodu skrzyni - płycina lewa: alegoryczne przedstawienie płodności

Skrzynia

nieznany

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

scena alegoryczna - ujęcie z przodu; Odbitka w układzie poziomym wykonana czarną farbą drukarską na prostokątnym arkuszu papieru czerpanego. Margines częściowo obcięty. Na przedstawieniu scena z życia młodej wiejskiej matki. Młoda kobieta o podkrążonych oczach, w sukni z grubej wełny, siedzi przed chałupą na ziemnej ławie i przystawia do odkrytej piersi niemowlę w powijakach. Smutne spojrzenie kieruje na widza. Obok kobiety leży kądziel oraz stoi dzban i kubek. Po jej prawej stronie małe dziecko pije z dzbanka, a przy nim siedzi dwoje starszych dzieci; dziewczynka trzyma rękę na koszu prowiantowym. W głębi, po lewej stronie znajduje się niska, drewniana chałupa kryta strzechą, do której prowadzą drzwi zbite z pionowych desek. Pod przedstawieniem na fazie, pośrodku tytuł: Gustus; po prawej numer planszy: 3.

Gustus | Smak

scena alegoryczna

Bloemaert, Frederik

między 1632 — 1670

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna - ujęcie z przodu; Odbitka w układzie pionowym, czarną farbą drukarską na prostokątnym arkuszu papieru. Arkusz obcięty – ślad odcisku płyty zachowany w górnej, lewej części; liczne przedarcia brzegów, większość podklejona papierem, ubytek lewego dolnego rogu; 
Kompozycja symultanicznie przedstawia wydarzenia związane z ukrzyżowaniem Chrystusa na Golgocie. Na pierwszym planie po lewej odział konnicy rzymskiej z dowódcą i chorążym na czele. Po prawej biodro i noga robotnika uczestniczącego w podnoszeniu krzyża. W głębi słudzy przybijają Chrystusa do leżącego krzyża, a za nimi widoczni dwaj żołnierze rzymscy prowadzący skazanego na miejsce kaźni. Szymon Cyrenejczyk podtrzymuje prawą rękę Chrystusa. W tle widoczna zabudowa Jerozolimy. Pod przedstawieniem po lewej zachowana data wykonania odbitki: Aº 1638, a po prawej fragment dedykacji: D CORNELIO VANDER GEEST VIRORVM OPTIMO [...].

De Kriusoprichting | Podniesienie krzyża

scena biblijna

Rubens, Peter Paul

1638

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Salome z głową św. Jana

Francken Frans II warsztat

pocz. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ML/H/1561/5 - Przedstawienie cmentarza wśród drzew. Na pierwszym planie kobieta w czarnym płaszczu klęczy przy nagrobku ze stojącą rzeźbą płaczki. Kobieta zbolała, zapłakana, lewą ręką podpiera głowę, prawą wspiera na płycie, pochyla się w kierunku pomnika. Na płycie okrągły wieniec, na cokole nieczytelny napis. Stojąca rzeźba płaczki w długiej sukni i w zawoju na głowie, lekko pochylona w kierunku płaczącej kobiety. Za pomnikiem rozłożyste drzewo. W tle nagrobki i krzyże, niektóre przechylone, między nimi zarośla, w tle wysokie drzewa.

Cmentarz

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1480/ML - Dzbanek cylindryczny, na trzech nóżkach w kształcie lwich łap, szyja w formie zwężonego pierścienia, wylew z dziobkiem, ucho dołem prostokątnie załamane, górą wygięte, rozdwojone, z reliefowymi liśćmi w osadzeniach. Przykrywa w formie wąskiego, konicznego pierścienia, z uchwytem w kształcie szyszki. Dekoracja drukowana en grisaille w kolorze czarnym. Po obu stronach brzuśca sceny alegoryczne: lew prowadzony na pasku przez amorka, powyżej napis

Dzbanek do kawy

Cesarska Manufaktura Porcelany

1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/9 - Po lewej stronie stoi mężczyzna w wojskowym płaszczu. Ukazany 3/4 od tyłu w ujeciu do kolan. Włosy ciemne, gładko uczesane, na twarzy wąsy i broda.Prawą ręką dotyka ust w geście zadumy, lewą opiera o płot, za którym rośnie drzewo i krzewy. Umieszczona w płocie furtka otwiera się na rozległe podwórko, na którym stoi dworek z wejściem w formie portyku czterokolumnowego i łamanym dachem. W tle wysokie drzewa, dalej staw lub rzeka.

Dworek szlachecki

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 13 obiektów

Kolekcje

10

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd